Tuesday, 20 February 2018

Rahsia Kulit Cantik dan Sihat Dengan Bahan Semulajadi | IRAHARTATIK



kulit cantik dan sihat memang idaman setiap orang terutamanya kaum hawa. Tapi macam mana nak dapatkan kulit cantik dan sihat tanpa menggunakan kos mahal dan hanya menggunakan bahan semulajadi. Untuk mendapatkan kulit yang cantik, pertama sekali kita perlu tahu permasalahan yang ada pada kulit. Contohnya kulit berjerawat, jeragat, kulit kusam, tona tidak sekata dan banyak lagi.
Antara penyebab kulit bermasalah adalah :
1. Penyalahgunaan skincare yang mengandungi merkuri 2. Minum kopi secara berlebihan (kafein tidak bagus untuk kesihatan kulit) 3. Stress melampau 4. Terdedah kepada sinar matahari yang terlalu lama 5. Terdedah dengan radikal bebas ( asap kenderaan, asap kilang, asap rokok ) 6. Tak cukup tidur 7. Pemakanan yang tak seimbang Penyebab di atas merupakan salah satu punca kulit bermasalah. Dan jika dibiarkan, kulit akan menjadi semakin teruk dan akan terlihat lebih tua dari usia sebenar. Kini tiada lagi rahsia untuk mendapatkan kulit cantik dan sihat menggunakan bahan semulajadi.
Antara cara yang saya kongsikan adalah: 1. Madu - Gaul 1 sudu kecil minyak zaitun, gula dan madu asli hingga menjadi krim. Kemudian sapu dan urut pada muka.
2. Badam - Rendam 4-5 biji badam dan sedikit kunyit ke dalam susu dan biarkan semalaman. Kemudian hancurkan dan jadikan masker lalu sapu pada muka.
3. Epal - Kisar 1 biji epal tanpa air dan sapu pada muka selama 30 minit, kemudian bilas dengan air bersih.
4. Tomato - Tomato mengandungi Lycopene yang mampu melindungi kulit dari sinar matahari. Caranya kisar 1 biji tomato dan sapukan pada muka. Atau kisar dan bekukan di dalam peti sejuk dan sapu pada keseluruhan muka.
5. Soya - Susu soya kaya dengan Insoflavon yang menjadikan kulit lebih anjal. Jangan terkejut bila kita amalkan susu soya kulit kita nampak lebih anjal dan kedutan mula menghilang.
6. Strawberry - Selain Vitamin C, Strawberry mengandungi kolagen yang membantu mencerahkan serta melicinkan kulit. Caranya kisar strawberry dan campur dengan sedikit yogurt lalu sapu pada muka. Ok, sekarang dah tak ada lagi rahsia untuk dapatkan kulit yang cantik dan sihat menggunakan bahan semulajadi. Dah boleh praktis buat dekat rumah. Bahan-bahan ni memang senang sangat nak dapat terutamanya dekat dapur. Selamat mencuba !! Semoga perkongsian ini dapat membantu pembaca dan semua orang yang inginkan kulit sihat dan cantik Jom cantik bersama www.irahartatik.blogspot.com
Continue Reading

Monday, 19 February 2018

SHAKLEE YOUTH SKINCARE PILIHAN HATI WANITA MASA KINI

Mesti ramai yang tak sabar nak cuba produk terbaru dari Shaklee. Shaklee Youth Skincare merupakan produk terbaru dari Shaklee bagi menggantikan NutriWhite dan Enfuselle. Shaklee Youth Skincare adalah 100% semulajadi (natural) dan dijamin bebas Paraben, Mercury, Phtalates dan Hydroquinon. 

Shaklee Youth Skincare terbukti berkesan menghilangkan jerawat, jeragat, parut dan anti penuaan kerana mengandungi Youth Complex dan diperbuat daripada tumbuhan semulajadi.

Shaklee Youth Skincare telah dilancarkan pada 3 Februari 2018 semasa Business Leader National Conference (BLNC).

Bagaimana pun, hanya leader yang layak sahaja dapat membeli Set Shaklee Youth Skincare pada hari tersebut.

Tapi jangan risau, untuk #ShakleeLover yang teringin mencuba Set Shaklee Youth Skincare boleh dapatkan pada Pengedar Sah Shaklee berdekatan anda bermula Mac 2018.

Biasanya produk baru baru ni akan cepat sold out. Jadi ira open untuk pre-oder untuk semua #ShakleeLover bermula sekarang.

Jangan lepaskan peluang untuk dapatkan kulit yang sihat dan cantik bersama Shaklee Youth Skincare.



Irahartatik Rusdi,
Pengedar Shaklee Malaysia (1248129)
011-11555941






Continue Reading

Sunday, 4 February 2018

TONA KULIT LEBIH SEKATA

Rasa bengang tak bila tiba-tiba kena tegur dengan kawan.

Nasib baik bukan kawan baik @ bff gitu.Kalau tak dah lama putus kawan.

Kisahnya masa zaman sekolah dulu ada seorang kawan ira tegur.
Masa tu ira nak betulkan tudung yang senget sebab tertiup angin.

Lepastu kawan ira boleh cakap macam ni " Eh ira, apasal warna kulit tangan kau tak sama dengan muka?". Peh, kurang asam punya kawan. Boleh pulak dia cakap macam tu🤦‍♀️ Iya la zaman dulu memang berlumba-lumba nak putihkan kulit muka sampai warna kulit tangan dan kaki boleh tak sama warna dengan kulit muka🤣

Korang pernah tak macam ni?Baik ngaku cepat.

Tapikan bila ira start consume vitamin C Shaklee ni rasa best pulak. Katanya untuk hilangkan jerawat dan kulit berminyak.

Tapi lain pulak yang ira dapat. Tona kulit sekata. Dah tak ada lagi peristiwa warna kulit muka dengan tangan berbeza warna macam kopi dengan susu. Hahahaha.

Dah tak payah cucuk2 untuk putih satu badan. Telan aje la vitamin C yang diperbuat dari sumber semulajadi ni.

Lebih selamat dan yang penting halalan toyyiban.





Antara kebaikan Vitamin C Shaklee :
⏩mengecilkan pori
⏩mencerah & melembutkan kulit
⏩mengawal paras gula dalam darah
⏩mencegah jangkitan penyakit mudah berjangkit spt demam & flu
⏩mengurangkan masalah gusi berdarah
⏩membantu mengurangkan risiko kanser & barah
⏩mengurangkan masalah insomnia & stress
⏩mengurangkan rambut gugur
⏩meningkatkan penglihatan & menghalang penyakit katarak



Macam mana nak dapatkan Vitamin C? Boleh whatsapp ira

011.11555941

COD diseluruh kawasan JB dan kawasan berdekatan.

Postage seluruh Malaysia😊

FB : Irahartatik Rusdi
IG : Cantikmanisbyira

Continue Reading